tisdag 23 november 2010

Två månader efter valet.

Ja valresultatet för PiratPartiet var ju inte någon munter läsning att vakna upp till dagen efter val dagen. Vi fick cirka 0.67% i riksdagsvalet och det var ungefär vad vi fick i de lokala valen också. En slutsats jag då kan dra är att går det bra i riksdagsvalet så går det bra i de övriga valen också (landsting + kommun). Så ställer man upp i riksdagsvalet och de övriga två så behöver man egentligen inte ha något större lokalt parti program utan väljare tenderar till att rösta på samma parti i alla tre valen. När jag var ute och kampanjade på stadens gator och torg, jag minns inte att jag blev erbjuden någon val information om Sverige demokraternas kommun politiska program inte heller läste jag något om det i min lokala tidning heller (visserligen letade jag inte heller efter deras lokala parti program) men det visar bara att går det bra i riksdagsvalet så går det bra (per automatik) i lokalvalen också.
Det har varit roligt att vara kommunledare under ett valår jag personligen har lärt mig mycket.
Att skriva ett val program
Att ha kontakt med media.
Att entusiasmera medlemmar att ställa upp som kandidater och aktiva.
Att få lov att gå in som medlare.
Jag vill tacka alla medlemmar som på något sätt ställt upp och hjälpt oss under 2010 års val rörelse.
// Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar